Działalność odpłatna organizacji pozarządowej – jak ją promować?

Działalność odpłatna organizacji pozarządowej – Jest to często bardzo dobre narzędzie wsparcia ograniczonych zasobów finansowych NGO. Jednak, jak zwiększyć zainteresowanie naszymi usługami lub produktami?

Skorzystaj z narzędzi Facebooka promując działalność odpłatną organizacji pozarządowej

Facebook w ramach prowadzonego fanpage umożliwia dodanie funkcji sklepowej. Dzięki temu osoby wchodzące na Twoją stronę facebookową zobaczą, że oferujesz produkty na sprzedaż. Często, jeżeli są to produkty, czy usługi, które można kupić w innym miejscu np. na Allegro, Twoi odbiorcy mogą woleć zamówić u Ciebie i wesprzeć organizację, niż zamawiać w firmie.

Działalność odpłatna organizacji pozarządowej na przykładzie Grupy Stonewall
Dobrym przykładem jest Grupa Stonewall, u której znacznie chętniej wiele osób kupi tęczową flagę np. na demonstracje lub do powieszenia na balkonie, niż w zwykłym sklepie.

Licz konwersje w działalności odpłatnej organizacji pozarządowej

Promowanie produktów jest często dużo łatwiejsze, niż ogólne promowanie organizacji pozarządowej. A raczej mierzenie skuteczności tej promocji jest łatwiejsze. Po prostu: hajs się musi zgadzać.

Działalność odpłatna organizacji pozarządowej – budowanie lejka marketingowego

Dlatego, tak skonfiguruj swoją stronę internetową, aby móc analizować, czy użytkownik wszedł na podstronę opisującą ofertę Twojej działalności odpłatnej. Ponadto musisz mieć takie zdarzenia utworzone w Pikselu Facebooka. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jaki procent osób wchodzących w interakcję z Twoimi reklamami dokonuje zakupu. Umożliwi Ci to również skuteczniejsze targetowanie reklam.

Więcej o konwersjach i dlaczego ich analizowanie jest takie ważne, możesz przeczytać w moim poprzednim wpisie tutaj.

Zadbaj o czytelne przedstawienie oferty promując działalność odpłatną organizacji pozarządowej

Jeżeli prowadzisz działalność odpłatną organizacji pozarządowej, w której sprzedajecie proste produkty, to sprawa nie jest skomplikowana. Wystarczy je zgodnie z prawdą opisać. Jednak jeżeli zajmujesz się sprzedażą skomplikowanych usług np. warsztatów, to ich dokładne opisanie jest niezbędne.

Powszechnym błędem jest przyjmowanie, że dla odbiorców pewne rzeczy są oczywiste. Opisz precyzyjnie swoją ofertę. Trzymając się przykładu warsztatów, napisz:

  • czego one dotyczą;
  • ile trwają;
  • do kogo są skierowane (np. szkoły, pracownicy firm, urzędnicy itp.);
  • ile kosztują;
  • co dzięki nim się zyska;
  • ile osób może wziąć z nich udział;
  • i wszelkie inne elementy, które mogą być ważne dla klienta.

Oczywiście, nie możesz stworzyć ściany tekstu, bo nikt jej nie przeczyta. Ale zadbaj, aby osoba niesiedząca w Twojej branży, zrozumiała czego dotyczą przykładowe warsztaty, co dają i do kogo są skierowane.

Warto skorzystać z doświadczeń, które już masz. Jeżeli odbiorcy zadają regularnie jakieś pytania na temat Twoich usług, odpowiedzi na nie powinny zostać zawarte na stronie z ofertą.

W działalności odpłatnej organizacji pozarządowej inwestuj w reklamę, ale z głową!

Działalność odpłatna organizacji pozarządowej – reklama

Opłacanie reklam na Facebooku, czy w Google, promujących działalność odpłatną organizacji pozarządowej, jest o tyle satysfakcjonujące, że przynosi bezpośredni zwrot. Chociaż zależenie od promowanej oferty, można na niego czekać kilka dni, albo nawet kilka miesięcy.

Dlatego, jeżeli masz taką możliwość, inwestuj w reklamę. Umożliwi Ci to dotarcie do nowych odbiorców, a tym samym zwiększy obroty. Jednak pamiętaj o starannym analizowaniu jej skuteczności!

Rekomendacje w działalności odpłatnej organizacji pozarządowej

Ktoś skorzystał już z Twoich usług? Poproś taką osobę o wystawienie Ci rekomendacji. Powinna się ona znajdować w praktycznie każdym miejscu, gdzie potencjalni klienci mogą stykać się z Twoją ofertą np. na stronie internetowej lub Facebooku.

Rekomendacje to jeden z najskuteczniejszych sposobów przekonywania odbiorców do Twoich usług lub produktów. Dowodzą one, że inne osoby skorzystały z Twojej oferty i są zadowolone. Żywy człowiek, to najlepszy dowód jakości Twoich usług!

Obserwuj mnie!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznej promocji w organizacji pozarządowej, obserwuj mnie Facebooku. Regularnie publikuję tam wpisy z mojego bloga oraz informuję o innych ciekawostkach z świata NGO!

Skip to content