Czym są konwersje i dlaczego są tak ważne w promocji organizacji pozarządowej? [Facebook]

Konwersje – słowo, które w świecie korporacyjnego marketingu jest jednym z podstawowych, w organizacjach pozarządowych wciąż niestosowane powszechnie. Co ono oznacza, i dlaczego jest takie ważne?

Najprościej rzecz ujmując konwersja to wykonanie przez odbiorcę naszej komunikacji określonego zachowania. Na przykład wypełnienie ankiety, podpisanie petycji, wpłata darowizny lub zapis na wydarzenie.

Dlaczego to takie ważne?

Nie sztuką jest wydać kupę kasy na reklamę i mieć bardzo dużo wejść na stronę internetową. Cała sztuka polega na tym, żeby przy możliwie niskim budżecie reklamowym wygenerować, jak najwięcej interesujących nas zachowań użytkowników, czyli konwersji.

Ale żeby tak się stało musimy analizować, ile kosztuje nas konwersja i sprawdzać różne rozwiązania np. zmieniać grafikę lub grupę docelową. Dzięki temu możemy zbadać, jacy odbiorcy, na jakie komunikaty reagują najchętniej i wykonują pożądane przez nas zachowanie.

Ale jak się za to zabrać?

Zliczanie konwersji określonych zdarzeń online to podstawowa funkcja narzędzi analitycznych dostarczanych przez Google i Facebooka. Są one bezpłatne i możesz je skonfigurować ustawiając reklamę w Menedżerze Zdarzeń na FB lub z czytywać je w Google Analitycs.

Konwersje na Facebooku

Żeby móc zliczać konwersje dokonywane na Twojej stronie internetowej musisz mieć skonfigurowanego Piksela Facebooka (o którym na pewno w przyszłości napiszę osobny artykuł). Implementowanie Piksela jest naprawdę bardzo proste, a jeżeli Twoja strona internetowa stoi na WordPressie, to wystarczy, że zainstalujesz odpowiednią wtyczkę.

W pierwszej kolejności musisz stworzyć nowego Piksela[1]. Zrób to w Menedżerze Firmy. Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Nie będę tłumaczył, jak dokładnie ten proces przebiega, bo i tak Facebook, co chwilę wprowadza aktualizacje i wysoce prawdopodobne, że gdy czytasz ten artykuł, to sposób dodawania Piksela przebiega już trochę inaczej. Ale spokojnie, Facebook bezpiecznie przeprowadzi Cię przez ten proces.

Jeżeli miałbyś/miałabyś problem z tym procesem, poproś o pomoc administratora strony internetowej lub inną kompetentną osobę, naprawdę warto zadbać o implementację Piksela.

Jak już masz Pikesla musisz skierować się do Menedżera Zdarzeń[2]. Znajdziesz w nim narzędzie do konfiguracji zdarzeń, czyli konwersji[3], wybierz „Z piksela”.

Następnie pojawi się okno, w którym musisz kliknąć „Otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń”, a następnie wklej adres strony internetowej, na której masz zaimplementowanego Piksela. Nie musi to być adres strony głównej, może to być na przykład podstrona z jakimś formularzem. Następnie wybierz „Przejdź do witryny „.

Powinno Ci się pojawić takie okno[4].

To narzędzie umożliwia monitorowanie dokonywanych konwersji na Twojej stronie. Kliknij „Monitoruj nowy przycisk” i wybierze interesujący Cię przycisk lub link. Możesz kilka takich kroków wykonać, dzięki czemu będziesz monitorować całą ścieżkę użytkownika np. od wejścia na landing page, przez wejście na podstronę, a następnie wpłacenie darowizny.

No dobra, dobra, udało się, ale po co mi to właściwie?

Teraz Facebook zacznie zliczać użytkowników, którzy wykonali zapisaną przez Ciebie konwersje, ale co najważniejsze, będzie monitorował jakie te osoby są. Dzięki temu, możesz później targetować reklamę np. na odbiorców, którzy podpisali u Ciebie petycję (tzw. remarketing), albo na podobnych do tych, którzy podpisali petycję.

Tak ustawiona reklama jest znacznie skuteczniejsza, niż ta targetowana na wyobrażoną przez nas grupę osób o określonej demografii i zainteresowaniach.

Obserwuj mnie!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznej promocji w organizacji pozarządowej, obserwuj mnie Facebooku. Regularnie publikuję tam wpisy z mojego bloga oraz informuję o innych ciekawostkach z świata NGO!

Skip to content